Patron Szkoły Podstawowej w Chmielku - Porucznik Edward Błaszczak

Szkoła Podstawowaim. por. Edwarda Błaszczaka ps. "Grom"w Chmielku

Herb Polski

Informacja w sprawie legitymacji szkolnych

Zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. 2023 poz. 1120) od dnia 13 lipca 2024r. szkoły są zobowiązane wszystkie nowe legitymacje wystawiać w formie plastikowych kart (potocznie zwanych e-legitymacjami). Jest to termin graniczny i po tej dacie nie będzie już możliwości wydania legitymacji papierowej. Druki wydane do dnia 12 lipca 2024r. są ważne i obowiązują do ukończenia szkoły.

e-Legitymacja zawiera takie same dane jak legitymacja papierowa. Dotychczasowe pieczątki zostały zastąpione naklejkami / hologramami.

W związku z powyższym od dnia 1 września 2024 r. legitymacje w tej formie wydawane będą w naszej szkole:

  • uczniom klas pierwszych oraz uczniom nowo przyjętym 
  • uczniom, którym skończyły się miejsca na pieczątki w papierowych legitymacjach
  • jako duplikat zgubionej/zniszczonej legitymacji papierowej lub eLegitymacji – po wcześniejszym dokonaniu ustawowej opłaty w wysokości 9 zł na konto szkoły (wniosek o wydanie duplikatu)

E-LEGITYMACJE to plastikowe karty wykonywane w ustandaryzowanym formacie ID-1. Aby legitymacja mogła zostać wydana uczniowi, musi zostać spersonalizowana tj. na blankiecie muszą zostać nadrukowane w odpowiedniej technice poniżej wymienione dane ucznia:

  • zdjęcie - obecne przepisy nie precyzują, jakie wytyczne powinno spełniać zdjęcie do legitymacji szkolnej. Jednak można się wspierać wytycznymi odnośnie innych dokumentów państwowych. Są one dostępne na stronie gov.pl. Najważniejsze jest, aby dostarczone zdjęcie było aktualne i kolorowe oraz wykonane w rozdzielczości co najmniej 300 dpi;
  • imię (imiona);
  • nazwisko;
  • data urodzenia;
  • numer PESEL (lub nazwa i numer innego dokumentu tożsamości);
  • numer legitymacji;
  • data wydania legitymacji.

Dodatkowo legitymacja jest uzupełniona o dane jednostki szkolnej, do której uczęszcza uczeń, tj.

  • nazwa i adres szkoły, przy czym zgodnie z § 19 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. 2023 poz. 1120),
  • imię (imiona) i nazwisko dyrektora szkoły.

WYROBIENIE E-LEGITYMACJI W NASZEJ SZKOLE

W procesie wyrabiania e-legitymacji nasza placówka będzie korzystać z platformy Librus we współpracy z firmą LOCA, która będzie drukować legitymacje.

Aby rozpocząć proces wyrobienia e-legitymacji na początek należy załączyć zdjęcie ucznia do legitymacji w platformie Librus.
Instrukcja:  https://drive.google.com/file/d/1j-oi_5rFOC2zjUp0hpAhxzO7BzqoH-t9/view?usp=sharing,
bądź dostarczyć osobiście zdjęcie dziecka do sekretariatu szkoły.

Po załączeniu zdjęcia sekretarz szkoły sprawdza jego poprawność i zatwierdza. Następnie zatwierdzone dane zostają przekazane do wyrobienia e-legitymacji. Proces wyrobienia e-legitymacji przez firmę LOCA po przekazaniu niezbędnych danych wraz ze zdjęciem trwa do 14 dniJako placówka po przekazaniu danych nie mamy wpływu na czas realizacji zamówienia w związku z tym, nie możemy przyśpieszyć tego procesu.

DUPLIKAT E-LEGITYMACJI

Zagubienie legitymacji należy niezwłocznie zgłosić w sekretariacie szkoły. Aby wyrobić duplikat e-legitymacji należy złożyć wniosek, a także uiścić opłatę w wysokości 9 zł. 

 

» powrót